Groetjes uit Malibu

23 augustus 2012 - Malibu, California, Verenigde Staten

Na onze nacht op de camping romantisch naast de Pacific Coast Highway vervolgen we onze weg richting L.A. naar Santa Monica. Nadat we de camper geparkeerd hebben, lopen we naar de pier van Santa Monica. Op deze pier zijn wat souvenirwinkeltjes en restaurantjes en verder staat er het hele jaar door een soort kermis met onder andere een reuzenrad en achtbaan. We slenteren over de pier en lopen op de terugweg richting het reuzenrad waar Eveline en Simone in willen. Eenmaal daar aangekomen blijkt Marcel niet meer achter ons aan te lopen. Je kunt hem ook geen seconde uit het oog verliezen! Gelukkig hadden we hem na een telefoontje snel weer gevonden en kon pappie de kaartjes voor het reuzenrad betalen. Vanuit het reuzenrad hadden we een mooi uitzicht over de kust van Santa Monica. Simone was blij dat Eveline naast haar zat, zodat ze af en toe haar hand kon pakken als het mandje wel heel erg wiebelde helemaal bovenaan het reuzenrad. Toen we weer veilig met beide benen op de grond stonden, zijn we de pier afgelopen om een klein stukje over het strand te lopen. Hier is ook een speeltuin voor grote sterke mannen met allerlei fitnesstoestellen, genaamd Muscle Beach. Helaas konden we Marcel niet overtuigen even zijn kunsten te vertonen… Wel wilde hij ons naar een camping in Malibu met oceanview brengen, ook goed!! Dus nu staan we op een prachtige plek met heel mooi uitzicht over de Grote Oceaan en vallen we die avond na een film (The Vow) in slaap met het geluid van de golven (en toch ook nog een beetje de Pacific Coast Highway) op de achtergrond.

Marcel is vanochtend vroeg opgestaan om de zonsopgang vast te leggen op film en foto. Daarna kwam hij tot opluchting van Heleen weer even in bed om een paar uurtjes verder te slapen. Nadat we allemaal weer fris en fruitig zijn en hebben ontbeten, gingen we op weg naar Hollywood. Dit bleek met een camper makkelijker gezegd dan gedaan. We zijn eerst door Beverly Hills gereden, daarna over de Sunset Boulevard richting Hollywoord Boulevard. Sunset Boulevard is een drukke weg met billboards, grote winkels, veel stoplichten en weinig parkeerplaatsen. Uiteindelijk zijn we maar een zijstraat ingereden en hebben we de camper geparkeerd waar we maximaal één uur konden staan. Al snel zagen we de bekende sterren op de grond, maar de echte Walk of Fame kwamen we niet tegen. Na een half uur lopen, leek het er op dat we er eindelijk bijna waren. Maar toen moesten we eerst weer terug naar de camper om geen parkeerboete te riskeren. We waren op gelukkig op tijd terug en zijn met de camper een paar straten verder gereden, ongeveer waar we gestopt waren met lopen. Weer een uur geparkeerd en snel terug gelopen naar de Walk of Fame. Eindelijk zagen we de bekende beelden met imitatoren van onder andere Michael Jackson, Micky & Minnie Mouse, Jack Sparrow, Elmo en Catwoman. Daarachter bleken de tegels met handafdrukken van de grote sterren te liggen, bijvoorbeeld Meryl Streep, Michael Jackson, de acteurs van Harry Potter en the Twilight Saga, George Clooney, Nicolas Cage, Morgan Freeman, Bing Crosby etcetera etcetera. Na een uurtje gaan we weer snel terug naar de camper en ondanks dat we iets te laat zijn hebben we weer geen boete te pakken. Om de Hollywood sign goed te kunnen zien rijden we door naar Griffith Park. Eenmaal boven op de berg hebben we mooi uitzicht op de bekende letters en downtown Los Angeles. Nadat we dit uitzicht op ons netvlies hebben gebrand gaan we weer terug naar de camping. Over de Sunset Boulevard rijden we helaas zo de file op de Pacific Coast Highway in, maar we zijn nu weer lekker terug op onze mooie plek aan zee (waar we met Gene Simmons van Kiss nog een drankje nemen)! J

Vandaag is het donderdag en de laatste dag dat we de camper tot onze beschikking hebben. Op het programma staat vandaag Venice Beach, een plaatsje vlakbij Los Angeles. Nadat we de camper geparkeerd hebben op een parkeerplaats met een chagrijnige tandenloze beheerder lopen we Venice Beach Boulevard op. Al gauw herkennen we de straat van beelden op tv met veel skaters en bedelaars/straatartiesten langs de kant. In het echt is het minder idyllisch als we verwacht hadden, maar het is toch leuk om over deze boulevard gelopen te hebben. Daarna gaan we op zoek naar de Venice Beach Canals, deze grachten zijn de reden dat dit plaatsje vernoemd is naar het Italiaanse Venetië. We raadplegen de kaart op de iPad van Marcel en het blijkt dat de grachten vlak naast de parkeerplaats liggen. We wandelen even langs de grachten, waar het heerlijk rustig is en bijna geen andere toeristen te bekennen zijn. Op de terugweg naar de camping willen we de camper parkeren langs het strand om even vlak aan de zee te zitten. We kunnen niet gemakkelijk een plekje vinden, maar uiteindelijk staan we recht onder de camping met de camper aan zee. De stoeltjes, wijn, bier, chips en boeken gaan mee naar beneden en we zitten een uurtje aan de Grote Oceaan. Nu de zeewind te koud is geworden, zijn we weer naar boven verhuisd en zitten we weer naast onze camper op de camping. Als de zon onder is gaan we beginnen met inpakken, want morgenochtend moeten we de camper weer inleveren. Maar eerst genieten we nog even van de laatste zonuurtjes hier aan Malibu Beach!

Liefs Simone