Pacific Coast Highway

20 augustus 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dit is deel 2 van onze lange update, dus vergeet deel 1 vanuit San Francisco niet!

Zondag begint onze weg naar Los Angeles. We vertrekken op tijd van de campground richting the 17-mile drive. Dit zou een leuke weg langs de kust zijn die je als je in de buurt bent niet over mag slaan. Als we de 17-mile drive op willen rijden, zien we een bord staan met de tekst: 17-mile drive closed to tourist traffic... Het blijkt dat er elk derde weekend van augustus een autoshow op deze weg gehouden wordt.. en moeten wij precies dit weekend besluiten deze weg te nemen. Met tegenzin zetten we onze weg voort richting de campground. Deze weg liep gelukkig langs een mooi stuk kust, waardoor we toch nog van de mooie omgeving van de westkust konden genieten.

Na een bochtig berg/kust weg kwamen we aan bij de campground. Deze bleek in een natuurpark te liggen en had alleen plaatsen zonder “hook-ups”(dus geen elektriciteit en een wateraansluiting bij je camper). We besloten hier toch te gaan staan, omdat onze chauffeur uit moest rusten en we dit natuurlijk ook een keer moesten meemaken.

Vanaf de camping kon je een leuke wandelroute naar de oceaan nemen. Deze ging niet door kale duinen, maar door bomen met veel dieren: veel roofvogels, vogels, konijnen, eekhoorns, herten en mountain lions. Gelukkig zijn we alleen deze laatste niet tegengekomen.

Na deze wandelroute is Heleen gaan koken en Marcel en Eveline probeerden een kampvuur te maken. Dit lukte niet erg snel door de koude wind, maar toen we binnen gingen eten en het vuur bleven controleren, lukte het om een warm vuurtje te maken waar we gezellig met zijn vieren omheen zijn gaan zitten met een kopje thee voor de meiden en oploskoffie voor Marcel (geen elektriciteit, betekent geen koffiezetapparaat).

Maandag rijden we naar Santa Barbara. Dit leek de reisleiders Simone en Eveline een leuk stadje om een middagje rond te lopen. Dit bleek zeker te kloppen. Het was hier heerlijk warm dus konden we weer onze korte broeken aan. We zijn eerst naar the Old Mission gereden, dit is een oud klooster. Op het grasveldje hebben we onze dag gepland. We zijn met de camper naar de zee gereden. Hier zijn we op de pier op zoek gegaan naar een restaurantje. Voor een lunch waren we eigenlijk iets te laat (2.30 pm), dus op deze pier waren geen leuke restaurantjes waar we konden lunchen. We zijn terug gelopen en vonden een restaurant met een lekker menu. Na deze lunch zijn we op het strand gaan liggen om een beetje bij te kleuren en te genieten van de zon.

Op dit moment staan we weer op een nieuwe campground in Ventura. Heleen en Eveline hebben een wasje gedraaid en we zijn nu lekker aan het relaxen in de camper. We slaan het avondeten over, want het is al acht uur en we nemen straks een groot stuk chocolade cake! Jammie :D

Morgen rijden we door naar Malibu en Santa Monica. Dit is al dichtbij L.A. waar we de laatste daagjes zullen verblijven.

Liefs Eef en de rest!

1. Jelte:
    GEWELDIG weer allemaal!!!
  2. Ma Huygens:
    Hallo Huygensjes
    Wat een belevenissen, jullie kunnen daar jaren op teren.
    Fietsen in Amerika dat kan niemand jullie meer afnemen.
    Ik snap niet dat Marcel geen drumstel heeft gekocht, alleen maar stokjes Ha Ha Ha
    Vandaag begon de badminton dus ik heb me weer uit kunnen leven. In Nederland is het nu ook tropisch warm.
    Doe voorzichtig en relax Liefs en kus voor alle vier.
  3. Jelte:
    21 augustus 2012
    Heerlijk he oma om even alles kwijt te kunnen bij badminton. Ik ben gisteren in ambacht ook weer begonnen.
  4. Ronald:
    21 augustus 2012
    Hier een berichtje uit het verre kikkerlandje. We hebben tropisch warme dagen achter de rug. Vandaag is het ietsje koeler. Afgelopen zaterdag hebben we de verjaardag van Frans gevierd. Uiteraard met lekkere drankjes voor de broodnodige verkoeling. Erg gezellig geweest.
    Ik ben nog steeds aan het werk. Volgende week gaan Ronald en ik Ans en Frans een bezoekje brengen in Zwitserland. We hebben er erg veel zin in. Lekker veel wandelen en winnen met kaarten :-).
    Wat een leuke verhalen hebben jullie weer. Ik lees de verslagen met veel plezier. Ik zie het helemaal voor mij: Heleen aan het koken en Marcel over de kaart gebogen voor de juiste route!!
    Ik wens jullie nog fijne dagen en we zien jullie graag weer terug in Zwijndrecht.
  5. Ronald en Corrie:
    21 augustus 2012
    Hallo MHSE, wat schrijven jullie elke keer weer leuke stukjes over jullie reis. Wij lezen ze met veel plezier.
    Nog fijne dagen gewenst de rest v.d. vakantie en we zien jullie na onze vakantie weer.

Groetjes
  6. Marcel, Heleen, Simone en Eveline:
    21 augustus 2012
    Bedankt voor al jullie reacties. Leuk dat jullie ons dagboek lezen. Frans nog gefeliciteerd met je verjaardag. Ans, Frans, Ronald, Nelleke, Ronald en Corrie allemaal hele fijne vakantie. Geniet ervan. Wij gaan nog een paar dagen vakantie vieren en ons dan opmaken voor de terugreis. Dikke kus vanuit een zonnige Californie.
  7. Frans:
    22 augustus 2012
    Dank voor jullie felicitatie. Was zeker gezellig maar erg laat geworden, Ronald was nl. niet weg te krijgen! Uiteindelijk heb ik hem om 03.30 uur op de fiets gezet maar toen zette hij koers richting Rijsoord. We hebben hem toen omgedraaid en Nelleke heeft hem op sleeptouw genomen. Met jullie gaat het prima lees ik. Ik neem aan dat er weer een fraai fotoboek gemaakt wordt dus kunnen we al jullie belevenissen na terugkomst weer zien en lezen. Groet en rij voorzichtig, denk aan je spiegels.
  8. Ronald:
    22 augustus 2012
    Even een correctie op "de beschuldiging" dat ik in 1e instantie koers zette naar Rijsoord! Zijn de Volgerlanden Rijsoord?? Het is leuk om uitgenodigd te worden voor een verjaardag op een zaterdag, dan kan je het uiteraard wat later maken. Minder leuk is het dat je om 03.30 uur al vriendelijk verzocht wordt om naar huis te gaan, omdat de heer des huizes om 10.00 moest fietsen, oftewel je kan nog 6 uur slapen!! Helaas niet in de gelegenheid geweest om de zon op zien komen. Gemiste kans, jammer!!