Zinderend Zion

9 augustus 2012 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Goedemorgen (tenminste bij ons),

We zijn woensdagochtend weer erg vroeg wakker. Het is ’s nachts boven de 30 graden gebleven en we hebben de hele nacht met het zweet op ons voorhoofd in bed gelegen.  De camping is eigenlijk een groot stuk asfalt waardoor de warmte ook nog eens blijft hangen. We vinden een stukje schaduw achter de camper en zetten onze tuinset op om te ontbijten.

Bij het verlaten van Las Vegas rijden we de Strip nog een keer over. We filmen alles nog een keer en zien nu ook het laatste stuk waarvoor onze voetjes gisteren te moe waren. We komen dus nog langs New York New York met het Vrijheidsbeeld (bijna net zo groot als het “echte”) en MGM. Als we de buitenwijken van Las Vegas gepasseerd zijn, is het landschap weer dor en droog. Op een gegeven moment zien we een bord met de tekst: “Prison area, hitchhiking prohibited:” (gevangenisgebied, liften verboden).
Iedereen blijft op de rijksweg op zijn eigen lane (baan) rijden en gaat niet zoals wij gewend zijn zoveel mogelijk rechts rijden. Het valt op dat vergeleken met de vorige keer (1990) dat Marcel, Heleen en Ronald hier waren men zich slecht aan de maximumsnelheid houdt.

Na een kleine omweg (er blijkt ook een Springdale in Nevada te zijn) arriveren we op onze camping in Springdale nabij Zion National Park. Een prachtige rit ernaartoe. Langzaam zien we het landschap heuvelachtiger en rotsachtiger worden. Als  we uit de camper stappen zien we aan vier kanten rondom ons rode rotspartijen.  Prachtig! (zie foto)

Na het eten gaan we  richting de shuttlebus  naast onze camping die ons naar het park brengt. Het blijkt hier een uur later te zijn dan in Las Vegas, maar de shuttles rijden nog tot 22.00 uur dus het is nog wel de moeite om te gaan en bovendien is het wat later op de dag lekker koel. Bij de kassa bij de  ingang is niemand meer, dus lopen we zo het park in (gratis!). We nemen de shuttlebus tot aan Zion Lodge en lopen de trial naar Lower Emerald Pool. Een wandeling van anderhalve kilometer naar de waterval. Onderweg zien we veel kleine boskikkertjes en reeën. Met name Simone is erg enthousiast over een mier van twee centimeter met oranje vleugels!

Voor het slapen gaan zitten we nog lekker even buiten met een drankje en een chipje. We trekken de eerste fles wijn van deze vakantie open. Voor Ronald Huygens: Chardonnay van Barefoot!  Het valt op dat de wijn hier erg duur is voor Nederlandse begrippen. Goedkoopste vanaf $ 9,00 in de supermarkt. Het assortiment is echter enorm. De wijnen staan per druif gesorteerd.

Op het moment van het schrijven van dit stukje is het half elf en hebben we zojuist ontbeten en gedoucht. Heleen is wakker geworden vermomt als hamstertje. Als gevolg van allergische reactie op zonnebrandcrème is haar gezicht geheel opgezwollen. Marcel dacht bij het wakker worden even dat er een andere dame naast hem lag, maar het bleek Heleen te zijn.

We gaan straks via het Zion National Park onze route vervolgen. We gaan over de Zion Mount Carmel Highway (ook wel Scenic Byway) en verlaten het park in het oosten en gaan dan richting Grand Canyon.

Tot zover. Groetjes Heleen en dikke kus van de Huygensjes.

1. Ronald:
    9 augustus 2012
    Wat een prachtige verhalen en wat een belevenissen!! Alleen jammer van die zonnebrandcreme :-(
    Nog veel plezier vanuit een (ook) zonnig Zwijndrecht.
  2. Pauline:
    9 augustus 2012
    Wat een avonturen! De hitte zal inderdaad wel even wennen zijn, maar gelukkig kunnen jullie wel een beetje afkoeling vinden in de camper. Hier is het weer gelukkig ook erg mooi :) En Siem, ik zou ook enthousiast zijn over een mier van twee centimeter met oranje vleugels hoor :P haha.

Fijne dag vandaag!
    Liefs, Pauline
  3. Lisanne:
    9 augustus 2012
    Ja inderdaad Siem wie de klein mier niet eert is de grote Grand Cayon niet weert :P
    Erg leuk om jullie verhaaltjes te lezen! Leuk om al die dingen "van tv" in het echt te zien :)... Hier alles goed, behalve dat gisteren mijn tas is gestolen en ALLES zat er in..oeps!
    Xx vanuit Rotterdam
  4. Ma Huygens:
    Hallo Huygensjes
    Leuke foto van Eveline en Heleen. Deze is mooi gelukt
    (en groot)niet vanwege de meisjes Ha Ha maar het door sturen via de site.
    geniet verder, maar kijk uit voor de hitte.
    Het is hier zomaar een paar dagen zonnig en aangenaam warm.
    liefs (O)MA
  5. Ruud:
    9 augustus 2012
    Wat schrijven jullie boeiend en enthousiast. Ik vind het heel erg leuk om te lezen. Have fun!

ruud
  6. Frans:
    9 augustus 2012
    boven de 40 graden overdag, 's nachts met het zweet op je voorhoofd, een opgezwollen Heleen.....maar nog niet zo erg als die 2 kleine krijsende poepspuiters die vandaag weer een daagje bij opa en oma waren. We hebben je wel gemist, Eveline!! Maar serieus, leuk om jullie avonturen te lezen en blijf jullie volgen.